Codexul Rohonczy sau: cum te cheamă, pui de dac?

Am citit un articol scris de regretatul profesor de istorie Augustin Deac, publicat în ZiarulNațiunea, intitulat: Codex Rohonczy.

M-a impresionat până la lacrimi tenacitatea cu care domnul profesor a vrut să facă din rahat bici care, academic, să mai facă și „plici”. Citate și referințe „științifice” din care rezultă că acel codex este o culegere de „texte dintr-o Cronică românească de 448 pagini, din secolele XII-XIII, scrisă în Muntenia în limba română, cu alfabet geto-dacic, aflat în Biblioteca Academiei Ungare de Ştiinţă de la Budapesta sub numele de Codex Rohonczy”(citat).  Urmează descrierea unei întregi conspirații mondiale prin care se urmărește ascunderea faptului că acel codex este de origine pur românească, o emanație a culturii geto-dacice, scris într-o limbă neaoșă, acum pierdută.

Sincer, eu nu sunt o specialistă în limba geto-dacilor dar de mică mi-au plăcut cărțile cu poze, așa că m-am apucat, nu atât de academic precum domnul profesor și doamna Viorica Mihai-Enăciuc, care a tradus din acele pagini cântece de vitejie românești, să interpretez pozele din carte.

Am descărcat pozele și m-am apucat a mă afla în treabă:

floriile

Este clar o miniatură care reprezintă intrarea în Ierusalim. Asinul, finicul, Hristos călare, Zaheu și copacul.

invierea

Miniatură ce reprezintă Învierea. Hristos cu steagul biruinței.

magii

Nașterea lui Hristos. Magii, îndepărtatul Bethleem, steaua călăuzitoare…

gradina ghetsimani

Cred că este o scriere apocrifă, deoarece cred că miniatura reprezintă o scenă din Adormirea Maicii Domnului, când îngerul a tăiat mâinile unui evreu care a încercat să răstoarne sicriul. În dreapta sus, este o imagine a inspirației evanghelistului.

mersul pe apa

Mersul lui Petru pe apă…

 

…și tot așa. Cine este curios, poate să caute pe google imagini din acest codex.

Analizând fotografiile, nu pot să nu deduc că acest codex nu este altceva decât o Evanghelie și nicidecum vreun testament al culturii geto-dacice. De asemenea, nu pot să nu remarc faptul că în gravuri construcțiile au o arhitectură gotică despre care nici nu putea fi vorba în cultura românească a secolelor XII-XIII după unii, (sau sec. al XV-lea, după studiile care atestă vechimea hârtiei) când a fost datat acest codex. Tot din fotografii, de data aceasta din ordinea în care sunt înșiruite în codex și raportându-le la cronologia faptelor din evanghelii, îți dai seama că teoria care susține că această carte a fost scrisă de la dreapta la stânga, este o aberație. Astfel, analizând câteva imagini succesive, putem observa că: la pagina 38, este trădarea lui Hristos în grădina Ghetsimani, la pagina 41, este Hristos în fața lui Ana Caiafa(are tiara de arhiereu), la pagina 44 biciuirea lui Hristos, la 48 Hristos în fața lui Pilat, la 49 Hristos ducând crucea și la 51, răstignirea. După succesiunea aceasta îmi dau seama că este Evanghelia după Ioan. Dacă eu, care nu am habar de istorie și teologie, pot doar pe baza unor deducții logice făcute pe marginea unor miniaturi să desființez o astfel de teorie, mă întreb ce ar putea face un specialist.

De ce am scris aceste rânduri?

Oameni ca domnul profesor, care crează o astfel de istorie, aduc deservicii incomensurabile nației proprii deoarece, contraargumentele lovesc crunt și demontează definitiv tocmai ce încearcă ei să demonstreze. Cu alte cuvinte, ridică mingea la fileu acelora care susțin că nu avem decât o istorie contrafăcută. Ca jurnalistă ce sunt, întotdeauna voi scrie împotriva acestui fel de fantasmagorii care ne plasează ca neam în zona penibilului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s